tirsdag 11. september 2012

Musical challenge - Dag 4

Favourite character

Denne er ordentlig, ordentlig vanskelig. Det er så mange karakterer jeg liker.
Kan jeg nevne fler? Jeg gjør det uansett.

Mrs. Lovett fra Sweeney Todd liker jeg godt. Jeg likte henne godt i rollen til Helena Bonham Carter, men da jeg så Sweeney Todd i London i mai gjorde Imelda Staunton en utrolig god tolkning. Jeg elsket hennes Mrs. Lovett. Helena sin er veldig…Tim Burton. Imelda’s Lovett var noe helt annet enn Helena sin, og jeg liker begge sin Mrs. Lovett veldig godt.


Judas Iskariot er også en rolle jeg liker godt. Jeg vet ikke helt hva det er med den, men i JCS er det Judas jeg har medlidenhet med. Mer er det ikke å si.
Jeg må også nevne Florence fra Chess. Det var en av de første musikalene jeg ble kjent med, og Florence kjente jeg meg på en måte veldig igjen i i en periode. Jeg har alltid likt henne.

Elphaba fra Wicked er fantastisk, både med Idina Menzel i rollen og Rachel Tucker som jeg så i London. A.M.A.Z.I.N.G.
Andre jeg kan nevne er Roger i Rent, Enjolras, Eponine, Jean Valjean og Thénardiers (altså herr og fru) i Les Mis, Brit og Ozzy fra We will rock you… tja, kommer ikke på fler nå, men det er mange roller jeg liker godt. Jo, Dan i Next to normal må nevnes.
 


A song with your favourite character

 
 
Her er det en sang jeg må velge, og det er Judas’ Heaven on their minds. Det er nok en av mine favorittlåter. Jeg kan ikke beskrive hvorfor, men jeg har likt den så godt siden første gang jeg hørte den. Så, værsågod.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar